Dzień Dziecka w Pradze

Wczesnym rankiem 1 czerwca 2015 roku członkowie Regionu IPA Jastrzębie Zdrój wyruszyli na podbój Pragi.

Po drodze mieliśmy jeszcze mały, choć bardzo ważny przystanek – w Bohuminie, gdzie zrobiliśmy przesiadkę do Pendolino. Po całkiem wygodnej i szybkiej podróży, byliśmy już na miejscu. Naszym oczom ukazało się piękne miasto. Od razu, ruszyliśmy na oblężenie tramwaju, a nim prosto na Hradczany, gdzie znajduję się zamek. Tam mieliśmy okazję zobaczyć Pragę z najlepszego punktu widokowego, według naszej Pani przewodnik. Naprawdę był nieziemski. Później, przy małej mżawce, szliśmy już przez miasto do kolejnych zabytków. Widzieliśmy m.in. Pałac Prezydencki, aż dotarliśmy do mostu Karola, nim przeszliśmy na Stare Miasto, aby dodać sobie sił na dalsze zwiedzanie. Po obiedzie, po raz kolejny wróciliśmy na most, aby wyruszyć w niedługi, choć przyjemny rejs po Wełtawie, po czym mieliśmy trochę wolnego czasu na rynku. Mogliśmy przy okazji zobaczyć mieszczący się na ratuszu słynny zegar oraz zmieniające się kolejno figurki dwunastu apostołów. Po godzinie odpoczynku, całą grupą udaliśmy się na długi i obszerny Plac Wacława, gdzie również mieliśmy chwilę wolnego.
Niektórzy ciekawscy poszli zobaczyć restauracje, w której klientom napoje podawane są na jeżdżących, małych pociągach. Za niedługo znaleźliśmy się już na Dworcu Głównym i jedyne, co Nam pozostało to czekać na pociąg. Po trzech godzinach jazdy byliśmy z powrotem w Bohuminie, gdzie pożegnaliśmy naszego pilota. Wyjazd zaliczamy do udanych i w imieniu wszystkich dzieci, najmniejszego, 4 miesięcznego Karolka i najstarszego 49 letniego Krzysztofa, bardzo dziękujemy!