Zawiercie w Tatrach

Czerwone Wierchy – to kolejne miejsce zdobyte przez członków Regionu IPA Zawiercie. W dniu 1 września 2015 roku jedenaścioro śmiałków, wybrało się na wyprawę w ten piękny rejon polskich gór.

Swój wyjazd rozpoczęliśmy wraz ze szkolnym dzwonkiem i jak przystało na pilnych uczniów, bo przecież góry za każdym razem uczą czegoś nowego. W miłym towarzystwie spędziliśmy ten pierwszy, wrześniowy wieczór, zajadając się pysznościami znad ogniska i zbierając siły na następny dzień.
Odpowiednie buty, kurtki i plecaki ze specjalnym załadunkiem to była podstawa, aby w tym dniu wyruszyć na szlak. Pogoda nas nie rozpieszczała, choć cieszyliśmy się, że nie pada. I tak oto wyruszyliśmy w piękne, polskie Tatry.
Chuda Przełączka, Krzesanica (2122 mnpm), Małołączniak, Kopa Kondracka, Przełęcz Kondracka, Schronisko na Hali Kondratowej, Polana Kalatówki i Kuźnice - oto miejsca, gdzie stawialiśmy nasze stopy we mgle, słońcu, deszczu, a nawet powiedziałabym, że ulewie, aż w końcu dopadł nas grad, który zbombardował znienacka po hukach i błyskach burzy.
To jednak nie zepsuło nam dobrych nastrojów i przepięknych widoków, które utkwiły nam w głowach i sercach. W trakcie marszu najwyższymi partiami tego szlaku, aura okazała się dla nas łaskawa i pozwoliła nam ujrzeć wspaniałe i tak naprawdę niemożliwe do opisania szczyty górskie, a całość tej nirwany dopełniało jedyne w swoim rodzaju, uczucie otulania mgłą. Zmęczeni, ale jakże szczęśliwi wróciliśmy do „naszej" chatki w Cyrhli, gdzie czekały na nas góralskie prażonki.