Członkowie Regionu IPA Kłobuck w Budapeszcie

W dniach 29.09 – 01.10.2017. odbyła się wycieczka do stolicy Węgier – Budapesztu. Wzięli w niej udział członkowie Kłobuckiego Regionu IPA wraz z rodzinami i sympatykami.

Niewyspani ale w znakomitych humorach stawiliśmy się na zbiórce o czwartej nad ranem. Podróż, choć długa i męcząca, upłynęła bardzo miło dzięki wspaniałemu przewodnikowi. Pan Piotr bardzo ciekawie opowiadał nam o historii państw przez które przejeżdżaliśmy tj. Czechy i Słowację często wplatając humorystyczne wątki z życia mieszkańców.
Do Budapesztu dotarliśmy około godziny 14.00 i z marszu zabraliśmy się za zwiedzanie, poznawanie historii oraz genezę powstania takich miejsc jak: Plac Bohaterów, Zamek Vajdahunyad, kompleks łaźni miejskich, Wzgórze Gellerta oraz innych obiektów, które mieliśmy możliwość podziwiać z okien autokaru. Budapeszt jest podzielony przez rzekę Dunaj na dwa obszary zwane Buda i Peszt. Buda jest bogatszą częścią, w której znajduje się zamek królewski, a Peszt jest miejscem „ciągłej” zabawy. Po zameldowaniu się w hotelu i krótkim odpoczynku udaliśmy się na kolację a następnie odbyliśmy zapierający dech w piersiach wieczorny rejs statkiem po Dunaju.
Kolejny dzień rozpoczął się od życzeń i prezentów z okazji Dnia Chłopaka, a następnie rozpieszczani piękną pogodą cały dzień spędziliśmy na dalszym zwiedzaniu miasta. Odwiedziliśmy lub zapoznaliśmy się takimi obiektami jak: Zamek Królewski, Kościół Macieja, Baszty Rybackie, Budynek Parlamentu, Muzeum Powstania z 1956 roku na Placu Wolności, Bazylika Św. Stefana. Dzień zakończył się bardzo hucznie, gdyż kolację mogliśmy zjeść w zabytkowej Czardzie, gdzie bawiliśmy się przy dźwiękach tradycyjnej muzyki i podziwialiśmy występy taneczne miejscowych artystów.
Trzeci dzień był dniem powrotu do domu, ale i wówczas nie próżnowaliśmy. Odwiedziliśmy urokliwe miasteczko Szentendre powstałe w XVIIw, zachwycające swoim śródziemnomorskim klimatem. Znajduje się tam jedyne na świecie Muzeum Marcepana, które mieliśmy przyjemność zwiedzić. Natomiast w Wyszehradzie podziwialiśmy malowniczy widok na dolinę Dunaju oraz Cytadelę.
Do Kłobucka dotarliśmy około godz. pierwszej w nocy. Zmęczeni ale szczęśliwi szukaliśmy pomysłu na kolejny wyjazd. Przez cały czas pobytu w stolicy Węgier za każdym uczestnikiem snuło się hasło : „Byłem na wsi, byłem w mieście, teraz jestem w Budapeszcie”