Krynica Górska - nowe wyzwania z IPA Cieszyn I

Stało się już tradycją, że przełom sierpnia i września to w naszym regionie wycieczki krajoznawcze po ojczystych ( i nie tylko ) zakamarkach naszej pięknej ziemi.

Naszą bazą wypadową był pensjonat w centrum Krynicy położony na malowniczym wzgórzu, obiekt z ogrodem i placem zabaw, boiskiem. Raj dla naszej grupy dzieci, a dla starszych oaza spokoju prze wieczornym grillu.
W tym roku zaplanowaliśmy pobyt w Beskidzie Sądeckim tam też naszym pierwszym przystankiem była Muszyna i spływ pontonami po rzece Poprad. Niski stan wody pozwolił nam przepłynąć odcinek spokojnym nurtem gdzie podziwialiśmy widoki tamtejszego pasma górskiego. W Muszynie spacerowaliśmy po parku ze specjalna ekspozycją pachnących roślin, tak komponowanych, aby miały swój charakterystyczny zapach, każdy inny w różnych zakątkach wymienionego parku.
Był i także dzień poświęcony pieszym górskim wędrówką . Tym razem przewyższenia nie były wysokie, ale dystans 15 km przy 30 stopniowym upale dał znać o sobie . spacer po Jaworzynie Krynickiej i przyległych szczytach zakończyliśmy nad Słotwiną, gdzie „zaliczyliśmy „ spacer w chmurach- kolejny obiekt wybudowany na konstrukcjach drewnianych pozwalający stworzyć tarasy spacerowe na wysokościach czubków drzew.
Zwiedzanie góry Parkowej w Krynicy, samej Krynicy, smakowanie źródlanej wody, tak sławnej i zdrowej, to już niedzielny plan naszej wycieczki. Przez wszystkie trzy dni dopisała nam pogoda, jak przystało na sierpniowy weekend.
Czas powrotów, to też czas planowania kolejnych wycieczek i planów na kolejny rok działalności regionu. Dziękujemy uczestnikom za wspaniałą zabawę oraz naszym sympatykom za pomoc przy organizowaniu wycieczki.