Region IPA Częstochowa w Karpaczu

W dniach 12-15 września 2013 r. zarząd Regionu IPA Częstochowa zorganizował dla swoich członków i sympatyków z rodzinami wyjazd turystyczno-krajoznawczy do Karpacza.

Wyjazd miał na celu bliższe zapoznanie się z regionem usytuowanym w Karkonoszach u podnóża Śnieżki jak również poznanie się i integracja środowiska zrzeszonego i związanego z IPA.

Ze względu na zmienne warunki pogodowe musieliśmy zmienić kolejność naszej turystycznej wędrówki. Rozpoczęliśmy od Piechowic. Tam w towarzystwie przewodnika poznaliśmy historię i zwiedziliśmy jedną z najstarszych w Polsce hut szkła kryształowego „Julia". Zapoznaliśmy się z niezwykle pracochłonną, a obecnie zanikającą ręczną produkcją kryształów.
Oczarowani magią produktów huty pieszo udaliśmy się do największego w Karkonoszach wodospadu Kamieńczyk. Szlakiem turystycznym, a następnie wąskim wąwozem po metalowej platformie dotarliśmy na kamienny występ skąd widok na 27 metrowy wodospad i wąwóz jest imponujący.

Z uwagi na opady deszczu musieliśmy zrezygnować z wyciągu na Kopę i spaceru na Śnieżkę. Dlatego też skorzystaliśmy z oferty Aqua Parku. Wyposażony w baseny, wanny jacuzzi z hydro- masażem, sauny i zjeżdżalnie jest doskonałym miejscem na odnowę biologiczną dla każdego.

Zrelaksowani i wypoczęci powróciliśmy do hotelu, gdzie gospodarze obiektu przygotowali dla nas obiad, a po spacerze po pięknym deptaku Karpacza grillowanie. Przy muzyce były śpiewy i tańce, zabawa do późnych godzin wieczornych. W niedzielę po śniadaniu powrót autokarem w rodzinne strony. Wyjazd bardzo udany. Satysfakcja i dużo wrażeń. Uczestnicy wyjazdu w liczbie 28 osób pomimo zmiennych warunków pogodowych wracali zadowoleni i zrelaksowani.